Yritysvastuu

CGI:n ympäristöä, yhteiskuntavastuuta ja hallintotapaa koskevan ESG-raporttimme vuodelta 2023 on julkaistu. Raportissa kerrotaan, miten CGI:n on tarkoitus vähentää hiilidioksidipäästöjä ja tukea asiakkaitaan heidän ESG-tavoitteidensa saavuttamisessa. Raportissa korostetaan tekoälyn ja muiden uusien teknologioiden vastuullisen käytön merkitystä. Lisäksi CGI on ilmoittanut maailmanlaajuisesta...

CGI on tehnyt pitkäjänteistä työtä henkilöstönsä mielenterveyden edistämiseksi. Työ on tuottanut tulosta, sillä mielenterveyteen liittyvät poissaolot ovat vähentyneet merkittävästi. Nyt CGI:lle on myönnetty myös Hyvän mielen työpaikka® -merkki tunnustuksena sitoutumisesta henkilöstön mielenterveyden vahvistamiseen.

Yhteistyön myötä lapsille koulutetaan kyberturvallisuustaitoja CGI:n Spoofy-pelin avulla. Peli on kehitetty Suomessa, ja nykyisin se on saatavilla 10 eri kielellä – viimeisimpänä ukrainan kieli.

CGI:n, Helsingin yliopistollisen sairaalan (HUS) ja Planmecan yhteistyön tuloksena on syntynyt maailmanlaajuisesti uraauurtava tekoälyratkaisu, joka tunnistaa yleisimmät ei-traumaattiset aivoverenvuodot ja tulee auttamaan päivystäviä lääkäreitä pään TT-kuvien tulkinnassa.

Teemme tavoitteellista vastuullisuustyötä ihmisten, yhteisöjen ja ympäristön eteen yhdessä asiakkaidemme kanssa. Sitoumukset, tavoitteet ja työmme edistyminen jaetaan avoimesti tässä ESG-raportissa tilivuodelta 2022.

ESG-raportissa kerrotaan CGI:n sitoumuksista, määrällisistä tavoitteista ja edistymisestä kolmessa globaalissa painopistealueessa, jotka ovat ihmiset, yhteisöt ja ilmasto.

Kaikki kolme kuukautta kestäneestä Cloud Talent -ohjelmasta valmistuneet palkattiin CGI:lle koulutusohjelman päätteeksi. Ohjelma on yksi toimenpiteistä, joilla CGI vastaa pilvipalveluiden kysynnän kasvusta johtuvaan osaajapulaan.