Energy and utilities

In de laatste aflevering van onze ‘Energy Transition Talks’-serie gaat CGI Vice President Tom van der Leest in gesprek met Nienke Homan, die verschillende bestuursfuncties bekleedt in energie- en industriegerelateerde organisaties.

Per 1 april 2023 is er een nieuwe rekenmethode geïntroduceerd om nauwkeuriger energiestromen toe te wijzen. Hier hebben de netbeheerders, verschillende marktpartijen, EDSN, MFFBAS en CGI samen aan gewerkt binnen het programma Allocatie 2.0.

Het nieuwe systeem zal de toegang tot en het gebruik van energiegegevens voor Poolse consumenten optimaliseren, nieuwe diensten introduceren en de gehele waardeketen transformeren. Daarnaast draagt het centrale informatiesysteem bij aan de ‘Environmental, Social and Governance’ (ESG) doelstellingen.

Netbeheerder Stedin heeft CGI en softwareontwikkelaar IQGeo gekozen voor de ontwikkeling, implementatie, het onderhoud en beheer van ‘BMR Mobile’; een mobiele oplossing voor het BedrijfsMiddelenRegister (BMR).

Link to blog in English Als gevolg van de energietransitie en grootschalige netuitbreidingsopgave neemt de druk op de ondergrondse infrastructuur alsmaar toe. Om deze opgave te realiseren ziet CGI, één van ’s werelds grootste IT-bedrijven, een toenemende aandacht bij bedrijven...

The energy transition, electrification and rapid growth of renewable distributed energy sources have created a pressing need for new services, flexibility and real-time information to support efficient market operations.