Mobiiliratkaisut

Asiantuntija
Mikko Väänänen

Mobiilisovellusten käytetyimmät teknologiat vuonna 2023

19.03.2023 Mobiilisovelluksen suunnittelun ensimmäinen askel on oikean teknologian valinta. Jos valinta on väärä, voivat hallinnointikustannukset nousta pilviin tai pahimmassa tapauksessa asiakaskokemus kärsiä niin paljon, että sovellus jää käyttämättä ja investointi menee hukkaan.

Palvelumuotoilun, ketterän tuotekehityksen ja tiiviin asiakasyhteistyön voimin loimme Kontti Valmennuskeskukselle mobiilipalvelun, jolla treeniohjelmat ovat saatavilla missä ja milloin tahansa.

Matkat Mukana -ratkaisulla matkalaskujen tekeminen onnistuu helposti minuuteissa. Demovideolla esitellään kululaskun, matkalaskun, ajopäiväkirjan ja esihenkilön hyväksynnän tekemistä mobiilisti. Katso tarkemmin, miltä sovellus näyttää!

Steveco-konserni on Suomen johtava satamaoperaattori, joka tuottaa ja kehittää satama- ja logistiikkapalveluita asiakkaidensa tarpeisiin. Konserni koostuu emoyhtiöstä Steveco Oy ja tytäryhtiöistä Saimaa Terminals ja Suomen Satamatekniikka Oy. Konsernissa työskentelee lähes 900 henkilöä ja palkkalaskelmia toimitetaan noin 2000 kappaletta kuukaudessa. ”Yrityksessämme...

CGI on kehittänyt ratkaisun, joka helpottaa vapaaehtoisten auttajien henkilöllisyyden tunnistamista koronakriisin keskellä. Uuden sovelluksen avulla sosiaali- ja terveysalan vapaaehtoistoimintaa kehittävä ja koordinoiva EJY ry voi jatkossa tarkistaa vapaaehtoisten henkilöllisyyden ilman fyysistä tapaamista.

Mobiilikirkko mahdollistaa hengellisten tilaisuuksien seuraamisen ja seurakunnan tapahtumiin ilmoittautumisen riippumatta henkilön fyysisestä sijainnista. Mobiilikirkko tuo kirkon palvelut 2020-luvulle ja nykypäivän tärkeimpään viestintäkanavaan eli mobiiliin jokaisen seurakuntalaisen ulottuville.

Helsingin seudun liikenne ulkoisti useiden asiakassovellusten kehitystyössä käyttämänsä versionhallintajärjestelmän ylläpidon CGI:n hoidettavaksi. Migraatio hoitui reilussa kahdessa kuukaudessa.